sábado, 11 de agosto de 2007

Els Esports

L’esport és molt lucratiu i molt important per la joventut.Però també és una cosa que mou molts diners, sobretot el futbòl. Aquest està considerat com un esport d’èlit. Els
grans equips fan fitxatges de quantitats escandaloses, i, en opinió meva, això hauria d’estar totalment prohibit. Jo crec que els joves no surten beneficiats i que els mou més els diners que l’afició al joc.

Segons el meu criteri, a tots els esportistes els pagaría només pel seu rendiment, però mai per la seva fama. Això em fa pensar que l’esport té dues direccions, una negativa i una altra positiva.

La negativa és que els jugadors no rendeixen i cobren el mateix. I ells deuen pensar: perquè suar la samarreta? I l’altra direcció és que haurien de cobrar un sou compensatori per anar cobrint les despeses ja que l’esport és sinònim de salut física i mental. És impossible relacionar-lo amb una mala vida o una mala salut.

El que passa és que quan es guanya grans quantitats de diners es pot perdre el cap i el més valiós que tenim: la salut física i mental. Així que jo únicament els pagaría a raò del que puguin rendir.

En el poble on jo visc tenim una bona varietat en qüestió d’esports. Tenim la “Unió esportiva Tàrrega”, bàsket, futbòl sala, tenis, gimnàstica, natació, un club ciclista, que una vegada a l’any fan una concentració per reunir-se tots els socis del club. També tenim unes piscines cobertes i unes altres descobertes, on es promou la natació

A part de tot això també existeix una associació anomenada “Dones d’arrel” que fan tota classe de manualiats però també solen fer caminades per estar en forma i conèixer les nostres comarques.

Penso que és molt important conscienciar i educar als joves a practicar esport sigui del tipus que sigui. Això els manté en forma! A més a més els té ocupats.

Per mi, els grans equips no m’agraden perque més que equips semblen empreses de fer diners. Així que jo els dic als presidents que posin límits als fitxatges, perquè aquestes quantitats de diners es poden convertit en una trampa.

Potser l’esport hauria de ser només “amateur”.

Desitjo que guanyin unicament la salut física i mental!

No hay comentarios: